luni, 2 decembrie 2019

Ipocrizie?

Hello! Bine v-am regăsit

Nu știu în ce direcție va merge articolul de azi, dar oarecum asta e. Nu prea mi-am făcut vreun script sau plan pentru articol, așa încât sunt aproape sigură că va fi cel puțin ușor incoerent. De multe ori am multe idei în cap și emoții în suflet, o avalanșă aș putea să spun, multe s-ar putea bate cap în cap dacă le-ai lua doar logica la fiecare în parte.


Se vede că în ultima vreme mă cam plictisesc. De ce? Pentru că mă uit la știri. Ce m-a deranjat din nou? Așa zisa știre cum că e criză la capitolul locuri de muncă, că firmele caută angajați și nu prea au de unde să-și găsească angajați etc. Mai ales în sectorul IT. Ok... Părerea mea e că ori nu e criză de foră de muncă ori firmele sunt mult mult prea pretențioase când vine vorba de angajări. Cum vine asta? De ce zic asta? De doi ani jumătate de când am terminat masterul mă chinui să intru în industria în care mi-am terminat atât licența cât și masterul, adică în IT. Și ghici ce? Încă nu lucrez în industrie. În primul rând, am aplicat la zeci dacă nu la sute de anunțuri de angajare în IT, atât în orașul de baștină cât și în alte orașe plus muncă remote pentru străinătățuri. În majoritatea cazurilor am aplicat acum luni sau ani de zile și încă nu am niciun feedback. Câteva feedback-uri sunt ceva de genul că s-a continuat procesul de recrutare cu alți candidați ce par a fi mai potriviți. Am fost chemată la o mână de interviuri. Iar acolo veșnica situație: de ce nu am experiență de lucru în IT? Cum să am experiență de lucru când nimeni nu mă vrea exact pe motivul lipsei de experiență? De ce mai recrutezi noi angajați dacă nu vrei să investești în noii angajați o dată cu investiția în dezvoltarea companiei? Dacă toți angajatorii vor doar angajați cu minim 5 - 10 ani de experiență, cine mai formează noii absolvenți intrați pe piața muncii? Cum de mai mai aveți tupeul de a mai recruta? Chiar mă deranjează discrepanța asta, vrem angajați cu experiență, dar în fiecare situație posibilă sau existentă neapărat să ni-i formeze altcineva.

Cam ăsta a fost năduful pe care am vrut să mi-l vărs în seara asta! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu