joi, 12 decembrie 2019

Cum ar fi dacă...


Hello! Cum mai sunteți? Pentru astăzi am de gând să scriu ceva ce mi-a luat destul de mult timp ca să scriu și am avut și încă mai am dubii dacă a fost o decizie înțeleaptă să public rândurile de mai jos, dar iată-ne aici cu ele  publicate așa încât sunt foarte curioasă cum vor evolua lucrurile de aici încolo.


Cum ar fi dacă BFF-ul (o să merg în continuare pe prescurtarea variantei englezești deoarece în română e destul de mare bătaia de cap cu diferențierea pe genuri iar bătaia asta de cap e ultimul lucru de care vreau să mă ocup chiar acum) meu ar veni la mine să îmi mărturisească că e homo? Nu știu câți dintre voi vi-ați pus întrebarea asta. Eu mi-am pus-o. Mai ales în contextul în care am cam dat peste homofobie și misoginism la viața mea, cu atât mai mult în ultimul an și jumătate, chiar doi. Ceea ce nu mi se pare deloc în regulă.

Dar să revin la întrebare: cum ar fi dacă BFF-ul meu ar veni la mine să îmi mărturisească că e homo? Cred că aș izbucni eu în plâns. Pentru că m-aș considera eu o prietenă rea, deoarece nu mi-a fost evident până atunci. Pentru că sunt conștientă de răutatea societății în care trăim, răutate venită din necunoaștere și habotnicie. Necunoaștere pentru că e mai ușor să dai cu pietre și să marginalizezi ceva necunoscut decât să pui mână să faci efortul de a te informa. Mie mi se pare mai ușor să dai cu pietre decât să lucrezi cu tine pentru a înțelege și a merge mai departe. O știu din alte capitole ale vieții mele.


Aș încerca să fiu o prietenă mai bună. Aș încerca să aflu prin ce trece persoana respectivă și cum o pot ajuta. Dar, în primul rând, nu mi-ar fi rușine cu BFF-ul meu. Poate aș încerca să îmi ajut BFF-ul să găsească psihologul potrivit, știind cât e de important ca cineva apropiat să fie pe aceeași undă ca și tine. Dar, cel mai important, nu mi-aș îndepărta BFF-ul pe criteriul orientării sexuale. Pentru că a fi atras sexual de același sex nu înseamnă că ești pierdut de sub control și gata să întreții anumite activități intime cu persoane de același sex indiferent dacă celălalt și-a dat consimțământul sau nu. Personal, cred cu tărie că și relațiile și persoanele homosexuale se supun accelorași legi universale: nu ești atras de oricine îți iese în cale și înțelegi și accepți un refuz politicos. Ok, înțeleg că prin media se vehiculează și violurile. dar dacă stați bine să analizați situația, care este raportul dintre violurile „heterosexuale” și violurile „homosexuale”?

Prin urmare, ceea ce mi-aș dori eu să trasmit astăzi prin acest articol este faptul că toți oamenii ar trebui să fie egali în ciuda particularităților existente. Și persoanele LGBT sunt exact ca noi, nu diferă într-un mod atât de fundamental. Dacă e în regulă să ne placă mai mult persoanele roșcate cu ochi albaștrii decât persoanele brunete cu ochi verzi, de ce e în neregulă să fim atrași de persoanele de același sex? Mi-ar plăcea să vă aflu părerea în secțiunea de comentarii. Îmi rezerv dreptul de a nu publica mesajele care nu respectă nici măcar un gram de bun simț.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu