duminică, 29 martie 2020

Cartea săptămânii #20: „Mândrie și prejudecată” de Jane Austen


Hello! Cum mai sunteți? Sper să vă găsesc bine. Eu m-am hotărât să încerc să scriu recenzii pentru cât mai multe cărți pe care să le fi citi. Sunt foarte conștientă că este o muncă titanică imposibil de finalizat (de vreme ce am terminat de învățat să citesc acum 20 de ani iar unele cărți au fost împrumutate) dar mă voi strădui cât mai mult să îndeplinesc acest țel. De asemenea, mi-am dat seama cât de mult îmi lipsește să citesc și să scriu despre aceste cărți. Prin 2016 îmi făcusem un mic obicei să scriu despre cărțile care-mi treceau prin mâini, dar mi-am pierdut obiceiul, chit că am impresia că am făcut un clip despre cărți (a rămas doar o impresie, nu am găsit deloc clipul respectiv).

„Mândrie și prejudecată” intră în categoria romanelor de dragoste, de moravuri și psihologice, ceea ce îl face și nu prea caracteristic mie, nu-i așa? V-am cam obișnuit să îmi placă cărțile polițiste, cele de aventuri și așa mai departe. Romanul doamnei Jane Austen se învârte în jurul interacțiunilor familiei Bennet (compusă din micul gentilom Bennet, soția acestuia și cele 5 fete ale acestora) cu domnii Bingley și Darcy cât și cu infamul George Wickham. Vor reuși oare Elisabeth Bennet și Darcy să treacă peste orgolii și prejudecăți astfel încât să-și găsească liniștea și fericirea? N-o să vă spun exact ce și cum, dar vă asigur că, mai ales, familia Bennet va trece prin multe episoade nasoale din cauza mândriei tâmpite a lui Darcy dar și a prejudecății și pripelii infantile ale lui Lizzy.

Dacă e să recomand cartea? Categoric! Nu degeaba a intrat și în topul celor 10 cărți pe care le recomand all time. Nu știu dacă acel top se va schimba vreodată, depinde de ce-mi va pica în mâna pe viitor, dar probabil acel top se va extinde, ca să scriu așa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu