duminică, 10 iulie 2022

Alte 12 întrebări despre literatură / cărți

Hello! Cum mai sunteți? Sper să vă găsesc bine și de data aceasta, mai ales că în ultima perioadă a fost foarte cald.


Cititul a făcut parte din viața mea de zi cu zi pentru o lungă perioadă înainte de a fi dezamăgită de biblioteca județeană din localitatea mea, iar de atunci nu pot să mai afirm că am mai citit prea mult, clar de la minim 20-30 de cărți anual (unele împrumutate orbește, altele la obiect) am ajuns la vreo 4-5, ceea ce e deja tristuț de-a binelea. Iar asta nu pentru că nu aș avea ceva cărți lăsate moștenire de bunica, să ne înțelegem... doar că nu pot să mă mobilizez eu.


Astăzi m-am gândit să revin cu o serie de întrebări legate de citit și cărți, întrebări lăsate de Nicoleta Stănciucă într-un clip de-al ei, iar eu voi încerca să răspund măcar la o parte dintre ele.


 1. Cum îți ții sub control grămada de cărți din TBR?

Nu prea bine. De multe ori adaug o grămadă de cărți noi dar mai și scot din cele deja introduse, deoarece sunt o persoană fluctuantă în ceea ce privește dorințele mele legate de ceea ce voi citi într-un viitor nedeterminat.


2. Cărțile din lista TBR sunt mai mult în formă fizică sau ebook?
Nu contează pentru mine. De obicie le prefer pe cele în format fizic, dar m-am mai împrietenit și cu cele în format digital. Cele în format digital au plăcutul obicei de a fi mai ușor accesibile și mai ieftine, ba chiar gratis.

3. Cum alegi următoarea carte din TBR pentru a fi citită?
De obicei, îmi aleg la modul general urmăoarea carte după inspirație sau după nevoi în trecut (gen care carte din lecturile obligatorii îmi e cel mai urgent de citit). Aproape niciodată nu mi-am făcut o listă dură și strictă ca ordine de cărți ce trebuie citite.

4. Ce carte s-a aflat pe lista TBR cel mai mult timp?
Este una dintre acele întrebări care nu-și au răspunsul la mine. Probabil vreo carte de Tolstoi sau așa ceva, mă țin de decenii să termin măar o carte de el sar nu am reușit. Totuși, dacă ar fi să răspund foarte sincer, cred că „Urciorul de aur” de E.T.A. Hoffmann, din frageda pruncie mi-a atras atenția cartea din casa părintească dar niciodată nu m-am apucat de ea.

5. Numește o carte adăgată în TBR cel mai recent.
Cred că ar fi „Inteligența emoțională” de Daniel Goleman. Cineva mi-a recomandat-o în 2022 și am hotărât că ar fi timpul s-o introduc în TBR, eram și eu deja curioasă de carte de ceva vreme.

6. Numește o carte care se află pe lista TBR doar pentru că are o copertă frumoasă.
„Urciorul de aur” de E.T.A. Hoffmann ar pute fi un răspuns aici. De obicei, asemenea situații vin repede dar și pleacă la fel de repede. De obicei, la o carte la care mă atrage vizual coperta caut recenzii și citesc ce e scris pe copertă înainte de a hotărî dacă mi-ar plăcea vreodată s-o citesc.

7. Numește o carte din lista TBR pe care nu o vei citi niciodată!
Aici probabil revin tot cărțile lui Tolstoi. De foarte multă vremedoresc să-l citesc, dar tot nu reușesc să termin nimic din el deoarece mă plictisește enorm. Sunt genul de persoană care preferă un oarecare ritm mai alert al acțiunii, deși mie îmi place Agatha Christie iar alții zic că e plictisitoare.

8. Numește o carte din TBR-ul tău care încă nu s-a publicat.
Momentan nu am o asemenea carte. Nu sunt obsedată pentru moment de vreo serie de cărți care nu a fost publicată în întregime.

9. Numește o carte din TBR pe care simți că toată lumea a citit-o în afară de tine.
Habar nu am. Încerc să nu mă compar cu nimeni când vine vorba despre lecturi. Uneori merg în direcții total opuse față de majoritatea curentelor. Cum am mai scris, îmi plac Agatha Christie, dar și JRR Tolkien, C.S. Lewis, deși nu prea știu persoane de la noi care să-i citească pe Tolkien sau Lewis.

10. Numește o carte din TBR care ți-a fost recomandată de mai multă lume.
Simplu, nu am. Cel mai probabil, dacă există cărți recomandate de cineva în TBR-ul meu, e vorba de cărți recomandate de o singură persoană.

11. Numește o carte din TBR pe care îți dorești s-o citești cu nerăbdare!
Cred că cel mai nerăbdătoare să citesc acum, sau mai bine zis să termin, e cartea intitulată „Atomic habits” de James Clear. Cred că e ce trebuie momentan.

12. Câte cărți se află pe lista TBR?
Cum am mai scris, lista mea variază foarte mult, acum aș putea avea 100 de cărți iar mâine numai 5, așa că nu mă hazardez să las vreun număr.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu