miercuri, 5 august 2020

Filmul / serialul săptămânii #8: „Profilage” (a.k.a. „Profiling” sau „Psihologia crimei”)


Hello! Cum mai sunteți cu această vreme înăbușitoare? Mie, personal, nu-mi vine să cred că vara asta s-a decis să vină, așa, pe sfârșit de sezon, dar măcar mă bucur de căldură atâta vreme cât se mai poate. Eu am parte de o săptămână destul de ocupată, puțin mai haotică decât acceptă toleranța mea, dar, din nou, nu mă plâng căci îmi dau seama că va fi ok la sfârșit.

Deoarece îmi dau seama cât e de importantă o rutină de selfcare, în special în asemenea perioade, încerc din răsputeri că fac zilnic ceva și pentru mine, pentru a mă ajuta să trec mai bine peste perioadele stresante. Una dintre preferințele mele care îmi aduc o stare de bine este vizionarea filmelor sau serialelor.

Pentru astăzi mi-am propus să vă las scrise câteva cuvinte despre unul dintre serialele mele foarte preferate, și anume „Profilage”. E adevărat că eu nu am văzut „Criminal Minds”, habar n-am să pun în relație cele 2 seriale, dar am văzut vreo 3 sezoane și ceva din „The Mentalist”, iar aici vă pot spune că există legătură, eu am început să văd „Profilage” ca o adaptare feministo-franceză a „The Mentalist”. Personal, îmi place cum sunt expuse evenimentele și felul în care Chloe și Adele trec peste traumele pe care viața le-a oferit.

Ca și concluzie generală, recomand serialul, mai ales dacă sunteți pasionați de serialele polițiste și franceză (căci serialul nu numai că se desfășoară preponderent în Paris, ci și dialogul are loc prin intermediul francezei).

Un comentariu:

  1. Un serial bun, inspirat de `´The Mentalist`` personajul monstruos Red John, aici este Argos, un dezaxat, cu traume din copilarie. Patrick Jane are corespondente pe Chloe si Adele. Totusi, filmul american e mai bine facut, mai articulat, mai omogen, mai interesant prin metodele logice ale lui Jane si fazele de umor inteligent, echipa e mai simpatica, iar farmecul lui Jane ramane inegalabil.

    RăspundețiȘtergere