luni, 20 aprilie 2020

Cartea săptămânii #23: „Hobbitul. O călătorie neașteptată” de JRR Tolkien


Hello! Cum mai sunteți? Sper că nu v-ați îmbuibat prea tare de sărbători sau să fi uitat de normele de protecție într-o goană nesăbuită după cine știe ce. Pentru mine a fost o perioadă liniștită în care nu prea m-am stresat, mai degrabă am citit puțin și am mai vizionat niște seriale și filme ca să am ce să scriu pe blog. Nu că acestea au fost singurele lucruri pe care le-am făcut, dar celelalte nu prea au relevanță aici.

Cartea de față am cumpărat-o prin 2014 și pot spune că am devorat-o relativ în perioada chiar ulterioară achiziionării. Sincer, nu-mi pot închipui cât de creativi să fi fost membrii echipei care a transformat cartea într-o trilogie pe micile și marile ecrane, de vreme ce cartea în sine are doar 313 pagini; am înțeles situația la „Stăpânul Inelelor”, unde chiar ai 3 volume cu nici nu mai țin minte câte pagini pe volum (undeva la minim 300 pagini / volum dacă eu mai țin minte bine). Iar pentru cei care-și doresc să intre în universul imaginat de JRR Tolkien, le-aș recomanda să încerce cartea aceasta înainte de „Stăpânul Inelelor”. 

De recomandat cartea nimic nu mă oprește să o recomand sau nu, este foarte ok, doar că pentru mine, personal, nu a intrat în acel top scurt de 10 cărți. Nu aș putea spune de ce universul nu m-a atras, dar un lucru e cert: m-au fermecat peisajele din ambele serii cinematografice.

<<Aceasta este povestea despre cum un Baggins a avut o aventură și s-a trezit că face și zice lucruri cu totul și cu totul neașteptate... Bilbo Baggins este un hobbit care se bucură de o viață confortabilă, lipsită de mari ambiții, și care a

rareori face drumuri mai lungi decât cele până în cămara lui. Viața lui calmă este deranjată de apariția vrăjitorului Gandalf și a treisprezece gnomi. Aceștia vor să-l ia cu ei într-o aventură „într-acolo și din nou înapoi”, căci au un plan cum să fure comoara lui Smaug, un dragon uriaș și extrem de periculos...

Preludiu la trilogia „Stăpânul Inelelor”, „Hobbitul” s-a vândut în milioane de exemplare de la publicarea sa în 1937, devenind una dintre cele mai îndrăgite și iubite cărți ale secolului XX. >>

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu