miercuri, 13 mai 2020

Filmul / serialul săptămânii #4: „The musketeers”


Hello! Cum mai sunteți? Îmi dau seama cât sunt de intense aceste ultime zile înainte de ridicarea stării de urgență, iar multora le e deja gândul la libertate și vacanțe. Într-un fel, subiectul articolului de azi este legat indirect de conceptul de vară, mare, concediu...

Astăzi mi-ar plăcea să vă povestesc puțin despre serialul „Mușchetarii” (sau „The musketeers” pe engleză) în care joacă Luke Pasqualino. Despre situația mea cu mușchetarii și universul imaginat de Dumas nu prea mai are rost să vă împuiez căpățânele, știți deja care e treaba. Dar să vă explic puțin ideea sau legătura cu vara, marea și concediul. În vara lui 2018 am mai fost o dată pe litoralul românesc, totul a fost bine și frumos; deși plecatul respectiv din Oradea nu a inclus doar litoralul, e ceea ce mie mi-a plăcut cel mai mult. După ce m-am întors acasă, am început să vizionez două seriale noi pentru mine. Unul dintre acestea este cel de față. Era într-o zi oarecare când butonam televizorul și am dat peste acest serial nici nu mai știu pe ce post tv. Cert îi că mi-a picat cu tronc „domnișorul D`Artagnan”, iar de acolo până să caut serialul pe net să îl văd într-o ordine cronologică n-a mai fost decât un pas.
D`Artagnan
Serialul prezintă parcursul lui D`Artagnan, de la fiul unui fermier gascon însoțit de tatăl său în drum spre Paris pentru o audiență la rege până când acesta ajunge să devină căpitanul mușchetarilor; îl putem vedea pe tânăr prin diverse situații, de la idila amoroasă cu o femeie căsătorită, la mariajul său și chiar trecând prin războiul franceză-spaniol.

Personal, mi-a plăcut cum Luca Pasqualino a reușit să-l contureze pe impulsivul tânăr D`Artagnan. Cred că acesta a fost un factor crucial care m-a ținut acolo, de-a lungul serialului. Alt lucru care pot afirma că m-a captivat a fost viziunea echipei de producție asupra universului mușchetarilor; universul a fost alterat, ca să zic așa, dar într-un mod cu care să rezonez. Unul dintre puținele lucruri care m-au deranjat a fost faptul că dialogul are loc în engleză și nu în franceză, te-ai aștepta ca un film despre mușchetari bazat pe cărțile lui Dumas (care, apropo, era francez) să aibă replicile spuse în franceză.

Prin urmare, dacă sunteți fani ai universului mușchetarilor, vă recomand cu căldură acest serial.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu