vineri, 11 septembrie 2020

Lecții până la 28 de ani (V)

 Hello! Am aici a cincea și ultima parte din această serie. Înțeleg că e o serie în care eu îmi exprim niște convingeri foarte personale, chiar controversate prin România, dar ceea ce vreau eu să conștientizați e faptul că acest blog e un spațiu personal unde eu îmi prezint și susțin niște păreri personale atâta vreme cât nu încalc legile țării unde trăiesc. Nu am pretenția să fiți de aceeași părere cu mine, atâta vreme cât vă susțineți punctul de vedere cu diplomație și nu îmi încălcați propria libertate.


Exprimă-te liber

Nu o dată am primit „sfatul” de a nu mai posta totul pe net și să nu mai postez toate minunile pe Youtube deoarece lumea e rea și râde, că cine mi-a oferit „sfatul” respectiv are la lucru colegi care numai dau drumul la Youtube și pun la întâmplare tot ce prind și rând și etc și etc de genul acesta. De asemenea, am primit îndrumarea de la psihologul meu să scriu sau să vorbesc în online despre lucrurile prin care trec deoarece din propria experiență profesională a acelei persoane nu sunt singura care trece prin așa ceva iar mulți care trec prin așa ceva se consideră nebuni de băgat la spitalul de nebuni cu izolare cu tot deoarece au impresia că sunt singurii care trec prin așa ceva. Personal, știu că sunt persoane care rezonează cu tine și persoane care nu rezonează cu tine. Și fiecare este responsabil pentru propria reacție care spune totul despre sine și nimic despre persoana la care reacționează. Prin urmare, un mic sfat ar fi să te exprimi liber, căci oamenii care râd de tine sau care te urăsc, te înjură sau te jignesc întotdeauna vor veni și vor pleca, dar, de asemenea, există persoane care te vor citi sau auzi și se vor simți mai bine, căci ceea ce tu ai de spus este ceea ce au ei de auzit. Poate chiar salvezi oameni de la sinucidere arătându-le că nu sunt singure.


Ai grijă de igiena ta

Aici lucrurile pot fi foarte simple, dar să văd cât de complicate le pot face. În primul rând, ai grijă de igiena ta pentru tine, te poate salva de multă suferință dar, de asemenea, îți poate salva finanțele. Nu e ok să te trezești că nu mai ai dinți în gură cu zeci de ani înainte de vârsta pensionării că nu te-ai spălat pe dinți, nu-i așa? Nu e tot una să n-ai dinți în gură la 89 de ani sau la 40. Greșesc? Fără dinți nu mai poți mânca ca lumea, iar să îți faci proteze sau implanturi dentare te costă o avere serioasă. De asemenea, spălându-te (făcându-ți baie sau duș) scazi drastic riscul de tot felul de infecții, de la banala viroză (adică răceala pe înțelesul tuturor) până la alte infecții mai grave. De asemenea, grija de propria igienă este dovadă de bun simț. Veșnică îmi va rămâne amintirea pe care o am în legătură cu partea de bun simț a avea grijă într-un mod corespunzător de propria igienă: eram cu o amică într-un mall în orașul natal și a trecut un împuțit (împuțit în sensul de transpirat cu putoare de transpirație râncedă pe el, de parcă n-ar fi avut la dispoziție apă și săpun după ce zile consecutive a asudat pe undeva) pe lângă noi, dar în jur nu era niciun boschetar, deci era o persoană mai de Doamne ajută, cu ceva facilități; mai să leșinăm amândouă când ne-a izbit duhoarea respectivei persoane. Deci e important să ai o igienă decentă.


Este în regulă să simți că nu aparții vreunei religii

Cel puțin, în România ți se atribuie o religie la câteva săptămâni că vrei, că nu vrei, că simți că aparții religiei respective că n-ai nici în clin nici în mânecă cu religia respectivă. Și e ok să nu rezonezi cu religia în care ai fost botezat „la naștere”. De exemplu, în regiunea în care m-am născut și am crescut există o mare diversitate a diverselor culte creștine, gen baptiști, penticostali, ortodocși, reformați, prostestanți, catolici etc. Și nu simt că rezonez cu creștinismul, parcă n-am rezonat niciodată. Iar la biserică am dat din an în paște, mai degrabă la parastase, ceva nunți (și acelea o mână) și cam atâta. Momentan experimentez cu religiile din Orientul Îndepărat, mai ales cu budismul, dar nu exclud șintoismul și hinduismul. Niciodată n-am fost atrasă de Islam, și nu are de-a face cu faptul că am fost botezată drept creștină.


Votează sau refuză să votezi, dar fă-o pentru motivul corect

Ni s-a oferit posibilitatea de a avea dreptul să ne votăm reprezentanții, așa că hai să ne folosim de acest drept. Dacă niciunul dintre dintre candidați nu ne e pe plac, atunci să mergem să ne invalidăm votul, măcar atâta. Zic și eu. În ultimii ani, adică de prin februarie 2016 încoace, am avut o singură situație în care nu m-am dus să votez în semn de protest, și anume la referendumul acela de redefinire al familiei sau cum s-a numit. Probabil vă întrebați sau nu ce și cum de nu m-am dus. Nu m-am dus deoarece, personal, mi s-a părut o tentativă grețoasă și foarte pe față de a încălca dreptul fundamental al oamenilor de a se căsători civil. Înțeleg că religiile au regulile lor iar apartenența la orice religie e benevolă. Ceea ce nu am putut niciodată înțelege de ce religiosul s-a băgat atât de mult în laic și, mai ales, cum s-a putut întâmpla într-un stat democratic și laic ca religiosului să i se permită să se bage într-o asemenea măsură peste laic, de parcă Biserica Ortodoxă Română ar conduce România și nu colaborarea dintre Guvern, Parlament, Președenție și Puterea Judecătorească.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu