joi, 19 mai 2016

Top 5 destinații în care aș vrea să ajung (II)

        Hello! Cum mai sunteți? Pentru astăzi m-am gândit să continui să vă împărtășesc alte cinci locuri în care aș dori să ajung. Deja vi-am povestit despre o serie de cinci asemenea locuri, acum urmează încă o serie de cinci locuri. Până în momentul de față am un total de doar patru serii, așa încât la sfârșitul articolului voi fi la jumătatea articolului.

5. Sankt Petersburg
        Sinceră să fiu, Sankt Petersburg-ul nu-l luam în considerare inițial, când am planificat cele patru serii, dar una dintre cititoare mi l-a propus așa încât m-am pus pe cercetat și chiar aș avea ce vizita pe acolo. Arcul de Triumf Moscova din Sankt Petersburg, Fântâna Dansatoare, Palatul de Iarnă din Sankt Petersburg şi Piaţa Palatului din Sankt Petersburg, Muzeul Ermitaj din Sankt Petersburg sunt numai câteva motive bune de a vizita orașul.

4. New York City
        Probabil sunt curpinsă de visul american e al doilea oraș din Statele Unite ale Americii pe care îl menționez, așa încât bănuiesc că sunt de condamnat. Dar câteva motive pentru a vizita New York-ul sunt: Statuia Libertății, Times Square, Empire State Building, podul Brooklyn, Parcul Central, Muzeul Metropolitan de Artă, Muzeul de Artă Modernă MoMA și  Madison Square Garden.


3. Mănăstirile din Nordul Moldovei
        Cum vă spuneam prin februarie, cred, partea mea preferată din cartea lui Elizabeth Gilbert, „Mânâncă. Roagă-te. Iubește”, partea mea preferată e „Roagă-te”. Așa că nu e de mirare că am ales mănăstirile din Nordul Moldovei pentru o posibilă drumeție serioasă pe acolo, deși nu e chiar atât de similară cu experienţa lui Liz din cartea menţionată, dar ineditul unei drumeții se găsește în neașteptat, cel puțin asta e părerea mea.




2. Haga
        Ei bine, și pe mine m-a surprins, de ce tocmai Haga? De ce nu Maastricht? De ce nu Amsterdam? Probabil deoarece nu e atât de menționată și alte motive similare acestuia. Și, totuși, am găsit câte ceva de vizitat și prin Haga, trebuie doar căutat puțin: biserica St. Jacobskerk din Haga, Muzeul Mauritshuis din Haga, Muzeul Municipal din Haga, Muzeul Auto Louwman din Haga (deja chiar începe să-mi placă cum sună o excursie serioasă la Haga!!!), Palatul Păcii din Haga (cred că e tot legată de „Eat. Pray.Love” a lui Elizabeth Gilbert, dar puțin într-un mod mai abstract, căci în partea „Pray”, și Liz tot liniștea și pacea o caută, dar de data asta una interioară), Castelul Cavalerilor din Haga, Turnul Orașului Haga, Parcul Haagse Bos din Haga și Grădinile Japoneze din Haga (mai trebuie să adaug ceva anume referito la această grădină?).


1. Lisabona
        Sinceră să fiu, nu am ales Lisabona pentru vreun monument aparte sau așa ceva. Am ales Lisabona datorită faptului că e pământ latin și are deschidere la ocean. Și dacă bine-mi aduc eu aminte din informațiile foarte sumare de geografie, și Lisabona, ca și Oradea, are parte de coline locuite de pe care ai parte de o panoramă superbă asupra orașului.


4 comentarii:

  1. eu as vrea intai sa fac turul tarii, apoi sa ajung in cehia. praga m-a fascinat inca de cand am plecat de acolo, am zis ca odata si-odata o sa ajung pe post de turist, macar 4 zile. si-n rusia as vrea sa merg, si in tarile nordice... plus c-as vrea sa ma intorc in germania

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu n-am prea avut șansa să ies din țară, țin minte c-am fost de două ori în Ungaria și cam atât, deși numai o dată am fost în scop turistic.

      Ștergere
  2. Mananstirile le-am vazut de trei ori. La New York as merge doar daca as sta o luna. Cel mai mult ma atrage Sankt Petersburg. Da acolo as merge oricand.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt multe locuri pe care aș dori să le văd, sper să ajung măcar într-o parte din ele.

      Ștergere