Hello! Cum mai sunteți? Sper că sunteți bine, mai ales cu vremea care este prin vestul țării... n-am cuvinte.
Dacă și tu ești începător în ale programării, ai foarte multe
de învățat despre o grămadă de lucruri, unelte (tools),
tehnologii, procese și alte asemenea lucruri. În rezumatul de față
încerc să explic pe foarte scurt (atâta cât se poate pe foarte
scurt) ce înseamnă wireframe, deoarece îmi dau seama că v-am
băgat deja în ceață cu termenul.
Ce este un wireframe:
Wireframe-ul despre care vorbesc în documentul de față face
referire la procesul de dezvoltare a produselor software, fie că
vorbim despre aplicații desktop sau de site-uri web. În primul și
în primul rând, acest wireframe (orice o fi fiind acest termen) se
folosește în faza de explorare a ciclului de viață a produsului.
Acest wireframe este, în fapt, o modalitate de
proiectare a produselor software la nicel structural. Îl puteți
asemui cu un schelet bidimensional al unui software, la fel cum se
folosesc schițele în domeniul arhitecturii. Ceea ce este important
când se creează acest wireframe este faptul că se ia în
considerare înfățișarea conținutului și cum afectează acest
conținut nevoile și navigarea utilizatorului. Fiind utilizat în
procesul de dezvoltare timpurie pentru structura de bază a
software-ului (chiar înainte de adăugarea proiectării vizualre și
a adăugării majorității conțiutului), stilizarea, culorile și
elementele grafice sunt utilizate la minimum.
De asemenea, aduce în prim-plan utilitatea, scalabilitatea
(inexistența nevoii de reproiectare pentru menținerea performanței
unui produs la suprasarcină) și ușurința de actualizare a
produsului software în curs de dezvolare.
Există 3 tipuri de wireframe, în funcție de detalierea acestuia:
low-fidelitu wireframe, mid-fidelity wireframe și high-fidelity
wireframe.
Avantajele folosirii unui wireframe:
-
Crearea și folosirea unui wireframe furnizează o schemă sau un șablon al produsului ce poate fi discutată cu clientul foarte devreme în procesul de dezvoltare a proiectului.
-
De asemenea, poate exista și un răspuns (feedback) din partea posibililor viitori utilizatori ai produsului.
-
Asigură faptul că funcționalitatea aplicației și conținutul sunt poziționate corect pe baza nevoilor afacerii cât și a clienților.
-
Permite clarificarea vizuală și / sau grafică a elementelor aplicației. Clientul, dacă nu are cunoștințe cât de cât mai aprofundate de IT, poate că nu știe ce e aia „hero image”, „google map intergration”, „product filtering”, „light boxes” etc, dar în momentul în care îi arăți schițele, va înțelege mult mai bine ceea ce dorești să îi transmiți.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu