duminică, 10 ianuarie 2021

Cartea săptămânii #34: „Jane Eyre” de Charlotte Bronte


Hello! Cum mai sunteți? O nouă duminică, o nouă recenzie de carte, nu-i așa?
Pentru această postare mi-am ales cartea lui Charlotte Bronte numită „Jane Eyre”. Această carte este un bildungsroman, adică o proză care prezintă procesul de formare procesul de formare al personalității eroului principal sub influența experienței directe. Sunt multe exemple de asemenea scrieri pe lângă „Jane Eyre”, atât din scrierea românească cât și din cea universală, n-o să vă înșir acum aici altele.

Așa cum am mai menționat, fiind un bildungsroman, opera prezintă o mare parte a vieții lui Jane Eyre (personaj eponim) și cum aceasta evoluează de-a lungul timpului de la situația de a trăi alături de mătușa și verii ei care nu prea o apreciază, la a-și forma o viață împlinită alături de omul iubit deși nu se aștepta să se îndrăgostească de acesta. Credeți-mă, este o adevărată aventură ce trece razant pe lângă situații de bigamie și multe altele.

Personal, mi-a plăcut enorm această carte, mai ales că autoarea pune destul de mult accent pe trăirile interioare ale lui Jane. Nu degeaba am pus această carte și în acel top al cărților de ficțiune pe care eu le consider esențiale într-o viață de om.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu