vineri, 14 februarie 2020

Să nu pui întrebări tâmpite

Hello! Cum mai sunteți? Pentru astăzi am un chef nebun și sadic să dezbat niște întrebări din acelea pentru care o să îmi iau atâtea și atâtea înjurături încât ori Google-ul o să-mi închidă blogul pentru totdeauna ori voi ajunge vedetă internațională. Lăsând gluma la o parte, am avut la un moment dat o conversație cu o prietenă apropiată, discuție din care mi-a trăznit ideea articolului de azi. O să fie genul ăla de articol cu a căruia subiect și abordare lumea ori o să fie de acord ori nu. 


De-a lungul vieții mi s-au pus sau am citit niște întrebări care mie mi se par un pic mai mult decât nesimțite și mi-ar plăcea să le dezbat puțin aici, poate mai deschid mințile unora și nu le vor mai pune, pentru că chiar sunt nașpa. Și fără o ordine prestabilită sau așa ceva, zic să începem:

- de ce nu ai copil? / de ce nu faci un copil?
Poate că eu nu îmi doresc copilul respectiv. Poate nu e momentul potrivit. Poate nu e partenerul potrivit. Poate nu pot avea copil. Poate am alte priorități în viața asta care se bat cap în cap cu respinsabilitatea unui copil. Poate nu am deloc cu cine. Poate că nu sunt eu atât de dezvoltată psihic și emoțional pentru a avea copilul acela, iar dacă l-aș avea aș fi motiv pentru care săracul copil va ajunge într-un spital de psihiatrie încă din primii ani de viață.

- de ce nu faci și al doilea (al treilea etc) copil?
Poate că nu se mai poate dintr-un motiv sau altul. Nu mai sunt bani de următorul copil. Poate cuplul respectiv nu-și mai dorește încă unul. Poate că unul dintre parteneri își dorește încă unul, dar nu și celălalt. Poate că nașterea a fost un proces prea traumatizant. Poate copilul a fost rodul unui viol sau incest. Să mai continui cu teoriile?

- de ce nu ai partener/ă (soț / soție sau iubit/ă) de viață?
Poate nu vreau așa ceva în momentul de față. Poate că am avut experiențe traumatizante când a venit vorba de parteneri de viață. Poate tocmai ieri am trecut printr-o despărțire urâtă și încă doare. Poate că mi-e mai bine singură decât cu cineva care nu mă înțelege.



- de ce nu vă căsătoriți?
Este o alegere personală a cuplului. Poate că nu vor. Poate că nu e momentul. Poate nu au finanțele necesare. Poate nu consideră că o hârtie de la administrația locală le va schimba viața în bine. Poate sunt atei.

- de ce îți plac persoanele de același sex?
Este un gust foarte personal. Ție de ce îți plac persoanele de sex opus? A fost întrebare retorică dacă nu vi-ați dat seama. Multe studii și mulți psihologi și psihiatrii consideră homosexualitatea ca fiind ceva absolut normal. Caută să te informezi. Și mai important, de ce te bagi cu mintea ta simplă și îngustă în viața oamenilor?

- de ce ți-ai făcut operație de schimbare de sex?
De ce te interesează? Pentru că am considerat că mă va ajuta să fac pace cu propriul corp, pace pe care nu aș fi putut s-o fac altfel. Tu de ce urmezi tratamentul medical pe care îl urmezi? De ce te-ai operat de apendicită când ai trecut printr-o apendicită?

- cu cine ai votat la alegeri?
În primul rând, n-ai de unde știi ceea ce am ales deoarece votul este secret iar asta este garantat prin legile țării. Am votat cu cine rezonez sau cu răul cel mai mic. Altceva? Dar matale cu cine ai votat și de ce?


- de ce nu te-ai dus la vot?
Pentu că nu am avut oportunitatea de a mă deplasa și de acere urna mobilă. Sau am dorit să transmit un semnal de alarmă. Până la urmă, e libertatea fiecăruia de a merge sau nu la vot. De asemenea, e la latitudinea fiecăruia la ce vot mergem și la care nu.

- de ce ai ales ce ai ales la vot?
În primul rând, n-ai de unde știi ceea ce am ales deoarece votul este secret iar asta este garantat prin legile țării. Am ales ceea ce am ales pentru că așa am dorit eu. Pentru că am crezut în ceea ce am ales. Pentru că nu am dorit ca celălalt / ceilalți să primească votul meu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu