miercuri, 26 februarie 2020

Lecții până la 28 de ani (partea I)


De-a lungul anilor m-am izbit de câteva, multe, situații din care am avut foarte multe de invățat, de câștigat dar și de pierdut. Așa încât mi-am dorit ca multe dintre aceste lucruri să rămână undeva scrise așa încât să le pot revizita personal dar să și ajute pe alții la nevoie, căci niciodată nu poți să-ți dai seama ce impact ai la scară universală. Cele ce urmează sunt „niște lecții”, să le numesc așa, din care sper c-am avut ce să învăț și poate vă vor ajuta cumva, măcar pe unii dintre voi. Sunt foarte conștientă că s-ar putea să supăr sau chiar să jignesc pe unii, nu asta este intenția mea. Intenția mea, în primul rând, este de a deschide ochii în sensul pozitiv celor cu care intru eu în contact, fie personal în viața de zi cu zi, fie celor cu care iau contact prin intermediul blogului personal și a canalului meu de Youtube.



Fă voluntariat
Este foarte important să faci voluntariat într-o organizație non-guvernamentală. În acest fel, le arăți celor din jurul tău dar și viitorilor angajatori faptul că îți place să te implici în viața de la locul de muncă și că ești dispus să îmbunătățești lucrurile care nu funcționează. De asemenea, făcând voluntariat îți vei dezvolta anumite abilități, ca de exemplu să lucrezi cu calculatoarele sau să îți îmbunătățești abilitățile organizatorice / de lider. Personal, am ajuns la o anumită vârstă și îmi pare rău că de-a lungul liceului nu m-am implicat în activități de voluntariat, mai ales de frica mentalității generale, gen dar cum să faci tu muncă pe de gratis? sau tu n-ai ce face cu timpul tău? Chiar aș fi putut alege ceva prin care să îmi pun în valoare pasiunea pentru scris și chiar să îmi exersez mâna în crearea de software.

Învață ceva de la fiecare persoană pe care o întâlnești
Știu, aici este cam cu dus și întors puțintel, dar încearcă să înveți ceva de la fiecare persoană cu care ai de-a face în decursul acestei vieți. Poate că mai multe persoane te vor învăța sau îți vor reaminti același lucru. De exemplu, am avut un cadru didactic în facultate care făcea mult prea multe lucruri în același timp și nu prea le făcea bine; monumentală a fost situația în care în decursul primului an de masteruri (da, am făcut două masteruri în paralel), mi-am asumat să intru în restanță la tip pe motiv că aveam două examene la aceeași oră în aceeași zi doar ca să trec ambele examene doar pentru că tipul ăsta care făcea prea multe era la 500 de kilometrii distanță cu altceva în loc să-și fi ținut examenul. Frumos, nu-i așa? Și tot el nu mi-o dat notă maximă pe motiv că de câte ori a venit el la ore n-am ajuns eu și de câte ori am ajuns eu pe la orele lui n-a ajuns el. Altă profesoară m-a învățat faptul că clienții se pot răzgândi foarte ușor, chiar de la o întâlnire de afaceri la alta, și chiar că pot fi foarte pretențioși, iar acest antrenament chiar a fost cu folos deși nu cred că acesta i-a fost neapărat scopul. Iar o a treia profesoară m-a învățat faptul că unele noțiuni sunt atât de abstracte și generaliste încât eu, personal, cu greu mi-am putut închipui că anumite lucruri cad sub aceeași umbrelă.



Găsește-ți măcar 2 hobby-uri, dacă nu 3
Este foarte important să îți găsești niște hobby-uri. Nu doar că te ajută să te mai relaxezi. Te ajută foarte mult să îți dezvolți și exersezi anumite abilități. De asemenea, unele dintre aceste hobby-uri ți-ar putea deveni surse de venit suplimentar. Ca și exemple de hobby-uri care pot deveni surse de venit ar fi crearea și editarea clipurilor personale pe care să le urci pe Youtube (să știți că se caută video-editori), scrisul (poți scrie poezii sau proză / romane care ulterior ar putea fi publicate, ai putea avea un blog din care să-ți creezi niște sponsorizări iar aici tind să îi contrazic pe cei care îndrumă să ceri și remunerație financiară nu doar produse deoarece chiar și cu niște simple produse ai putea să-și scoți niște bani doar nemaiscoțând bani pe acele produse din propriul portofel). De asemenea, să faci sport ca și hobby, fie că chiar faci sport de echipă gen fotbal, handbal, baschet etc sau doar că faci sală te ajută foarte mult să te menții în formă și să ai o anumită rezistență la efort.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu