luni, 13 aprilie 2020

Cartea săptămânii #22: „Nefertiti Regina Nilului” de Michelle Moran


Hello! Cum mai sunteți? Sper să vă găsesc bine, mai ales că vin sărbătorile de primăvară iar eu chiar îmi fac niște speranțe false cum că n-o să fiți inconștienți să vă dați coate prin piețe și magazine de parc-ați fi la ușa cortului doar pentru ca la final să aruncați marea masă de mâncare pe care v-ați chinuit s-o cumpărați și s-o gătiți.

În altă ordine de idei, pentru astăzi mi-ar face o deosebită plăcere să scriu despre cartea lui Michelle Moran, „Nefertiti Regina Nilului”. Nu știu dacă știți, dar în general am o chestie, sau obsesie (cum vreți voi s-o luați, nu mă supăr), cu mitologiile și istoria antică, prin urmare nu e de mirare faptul că mi-a căzut în mâini volumul de față. Ceea ce e interesant într-o notă negativă este faptul că am așteptat mai bine de 4 ani să citesc cartea (articolul îl găsiți aici). Nu mă pot înțelege eu de ce, dar cert e faptul că o dată pusă să citesc cartea, n-am mai lăsat-o din mână; cert îi că a venit la pachet cu un film inspirat din cultura egipteană.

Trecând la cartea propriu-zisă, chiar că mi-a plăcut. Nu știu cât din carte este pură istorie și cât ficțiune pură, cert că cele două se îmbină bine. Nu prea am înțeles de ce cartea o are în titlu pe Nefertiti pe când defapt acțiunea o are în centru pe sora acesteia, Mutnedjmet, sau Mutny pentru cei apropiați. Acțiunea se desfășoară pe parcursul a mai multor decenii, din perioada chiar premergătoare căsătoriei lui Nefertiti cu Amenhotep al IV-lea (Akhenaton) până după încoronarea lui Tutankhaton ca urmare a asasinării lui Nefertiti. Dah, este o perioadă imensă de timp, dar cartea face o treabă bună. 

Prin urmare, sunt foarte interesată de continuarea cărții dacă aceasta a văzut lumina tiparului, deoarece dau cărții actuale nota 10 din 10. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu