joi, 12 martie 2015

Despre cafea și nu numai

        Azi voi scrie un articol puțin mai nonconformist pentru ceea ce postez în mod obișnuit (Ce postez în mod obișnuit? Recenzii, cumpărături și preferatele lunii, cam aceștia sunt clienții cei mai des întâlniți, nu?). Voi scrie despre una dintre marile mele iubiri, și anume cafeaua. Iubesc cafeaua. Nu știu dacă știați asta, dar dacă nu ați știut înaintea acestei postări, știți deja acum.


        Nici măcar nu mai țin minte cum a început povestea aceasta de iubire, știu doar că ea există și va mai exista mult și bine. Cred că mi-am dat seama de relația ce se înfiripă între noi undeva prin liceu, țin minte că la începutul clasei a unsprăzecea deja consumam de o anumită perioadă (nedefinită) cafea. 
         La început consumam toate porcăriile de pliculețe care numai cafea nu aveau în ele, dar cu timpul am evoluat la cafea solubilă din borcane și sfârșesc prin a bea clasica cafea nesolubilă preparată termic.

        De ce beau cafea? În primul rând, pentru că e o parte din mine acest obicei. Nu m-aș putea vedea fără acest obicei. În al doilea rând, simt că cafeaua mă trezește. Nu pot spune că mă trezește complet după doar doua ore de domit pe noapte (ceea ce chiar nu e sănătos, dar uneori foarte util din mai multe cauze), dar mă simt cu ceva mai mult mai bine după ce consum o cană mare de cafea după ce mă trezesc „dimineața”. Plus că îmi sporește atenția puțin. Sunt un fel de alien dacă nu-mi consum porția zilnică de cofeină. Și să vă mai spun ceva despre relația noastră: e al supărării de aiurea sevrajul dacă încerc să mă las de cafea, sunt atât de anemică, de adormită, de aiurită și cu dureri de cap încât n-am găsit până acum să merite efortul de a mă lăsa definitiv de cafea.

        Cât de multă cafea beau? Destulă! Îmi trece cam 500 - 750 de grame pe lună, depinde foarte mult de cât am de lucru în luna respectivă. Iar pe zi beau cel puțin o cană de cafea, și o să vă povestesc în cele ce urmează cum o beau. 


        Cum beau cafeaua? Ei bine, în primul rând cu foarte mult lapte. Dacă folosesc o cană de 250 ml plină, ei bine, puteți fi siguri că între o treime și o jumătate de cană e doar lapte. Pur și simplu aceasta e plăcerea mea când vine vorba de cafea: laptele e nelipsit. Folosesc lapte din comerț, din acela la pet de carton de-un litru, pe care-l găsesc mai ieftin. De câțiva ani folosim lapte semidegresat, așa că din acela îmi bag în cana de cafea. Nu are rost să-mi iau cafea la cutiuțe din acelea rotunde și mici, că nu fac față cu ele și ar fi o risipă inutilă de plastic și mai ales de bani. Uneori prefer s-o îndulcesc cu zahăr (alb sau brun), alteori prefer s-o îndulcesc cu pastiluțe de îndulcitor artificial, depinde enorm de starea mea de spirit din momentul în care îmi torn cafeaua în cană. 
          De asemenea, uneori îmi pun diferite esențe în cafea. Preferatele mele, și singurele încercate până acum sunt esențele de migdale și vanilie. Gustul de migdale îmi dă senzația că cafeaua e mult mai tare decât e în realitate datorită gustului amărui, în timp ce gustul de vanilie îmi dă percepția de o cafea soft. 

         Cum îmi prepar cafeaua? De obicei folosesc expresoul (nu știu exact cum se numește vasul respectiv de tablă, sau e vorba de vreun ibric? în fine, aveți poza mai jos să vă dumiriți și voi și pe mine) sau de azi vară o cafetieră, care e mult mai ușor de manevrat, nu mai e nevoie să fiu atentă la o sursă de foc. Mi se pare mult mai utilă o cafetieră, deși multe persoane zic că e o bătaie de cap în plus sau că face cafea slabă, dar mie nu mi se pare, iubesc cafeaua făcută la cafetieră.


        De unde îmi iau cafeaua? Singurele locuri din care mi-am luat cafea au fost magazinele alimentare sau lanțurile de magazine, așa că nu cunosc magazine specializate de cafea prin Oradea.

        Nu vi-am spus ce tip sau marcă de cafea folosesc. Și nici n-o să vă povestesc în acest articol despre așa ceva. Vi-am mai pregătit, ca să spun așa, două articole despre diferite mărci și tipurile lor de cafea, așa încât n-am de gând să încarc acest articol cu informațiiile altor două articole pe puțin. Dar vă promit încă cel puțin   două articole despre cafea până la aniversarea de un an al blogului. Așa că stați cu ochii pe blog pentru noi articole pe această temă.

2 comentarii:

  1. Machineta se numeste acel aparat, sau cel putin asa s-a "tradus" la noi :)
    Am si eu, dar nu sunt fana inraita a ei, depinde de situatie.
    Eu folosesc mai nou, cafea Dallmayr, si o fac oparita la cana - 1 lingura/lingurita cafea la o cana de apa clocotita, depinde de cantitatea de apa. Mi se pare cea mai aromata cafea, este macinata mai mare, si are o aroma mai intensa.

    RăspundețiȘtergere
  2. și eu sunt fană mare Dallmayr; mi-e ciudă că numai nu reușesc să-mi achiziționez cafea Lavazza să văd cum e și aceea

    RăspundețiȘtergere